سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تیز فهمی و پرخوری گرد هم نیایند . [امام علی علیه السلام]
وب نوشت‏های موسوی
 
شهادت عماد مغنیه اهداف و پیامدها

صهیونیست‌های خونخوار و جنایتکار بدانند که خون مطهرشهیدانی همچون عماد مغنیه صدها عماد مغنیه می‌آفریند و مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغیان را دو چندان می‌کند. مردانی چون این شهید بزرگوار زندگی و آسایش‌و بهرهمندی‌های مادی خود را در راه دفاع از مظلوم ، مبارزه با ظلم و استکبار فدا کردند و این ارزش والایی است که همه وجدان‌های انسانی در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آورند.
متن فوق قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت عماد مغنیه معروف به حاج رضوان است که سرانجام بعد از سال‌ها تلاش و مجاهدت و مبارزه با رژیم صهیونیستی ، به دست تروریسم سازمان یافته دولتی این رژیم در انفجار خودرویی در شهر دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید.
ایشان متولد هفتم دسامبر سال 1962‌ ، از فرمانده برجسته حزب‌ا... ، مسؤول یگان جهادی مرکزی و دستگاه امنیتی حزبا... بود.
امریکا، مغنیه را فرد شماره یک تحت پیگرد و در فهرست تروریست‌ها می دانست و ‌25‌ میلیون دلار به کسی که درباره او اطلاعات ارایه کند، جایزه تعیین کرده بود.‌
‌ حاج رضوان از خانواده ایثار و شهادت بود تا جایی که دو برادر وی به نام‌های فواد و جهاد نیز پیش از این به شهادت رسیده اند‌.‌
این اقدام تروریستی که به احتمال قریب به یقین کار مشترک دستگاه‌های اطلاعاتی و تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی است به دلایل و اهدافی صورت گرفته ازجمله:
نخست این‌که مغنیه به علت سابقه مبارزاتی طولانی‌اش که در هر دو عرصه فلسطین و لبنان داشت تحت تعقیب دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی بود. وی در حزب‌ا... رهبری عملیات ویژه را بر عهده داشت و فرماندهی عملیات تدافعی حزب‌ا... را در جنگ 33 روزه بر عهده داشت که ضربات کاری و جبران ناپذیری بر پیکر ارتش صهیونیستی وارد ساخت. از این لحاظ به نظر می رسد یکی از اهداف این رژیم از ترور عماد مغنیه به‌ویژه در این مقطع زمانی جلوگیری از تضعیف روحیه نظامیان شکست خورده صهیونیستی و مقابله با پیامدهای ناشی از انتشار گزارش وینو گراد در جامعه صهیونیستی بوده است.
هدف دیگر از این ترور را می‌توان دامن‌زدن به هرج و مرج و تشدید اختلافات داخلی در میان گروه‌های سیاسی این کشور از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت هدف از عاملان این ترور این است که فضای حاکم بر لبنان را در سالگرد ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان متشنج کنند و اختلافات داخلی میان گروه‌های سیاسی این کشور را تشدید نمایند.
هدف دیگر رژیم صهیونیستی برای بازسازی چهره و روحیه شکست‌خورده خود پس از جنگ 33 روزه دست به این اقدام زد و در حقیقت این ترور ناشی از احساس شکست این رژیم است.
اسرائیل در این اقدام نه تنها نفعی نخواهد برد بلکه این ترور، هزینه بسیار سنگینی را به ارکان رژیم اشغالگر وارد خواهد ساخت؛ چراکه اکنون از نظر حزب‌ا... لبنان ، مرزهای مقاومت که تا کنون در مرزهای جغرافیایی این کشور محدود بود، شکسته خواهد شد و تا هر جا که هدفی اسرائیلی وجود داشته باشد، کشیده خواهد شد، چراکه دبیر کل حزب‌ا... سیدحسن نصر‌ا... در سخنانش در روز تشییع جنازه مغینه اعلام کرد: «من در برابر جسد پاک او در برابر جهانیان که در انتظار موضع‌گیری حزب‌‌ا... هستند، تاکید می‌کنم:جهانیان به مسؤولیت من بدانند ما برای مرحله سقوط اسرائیل آماده می‌شویم. اگر خون شیخ راغب حرب آن‌ها را از سرزمین‌های لبنان خارج ساخت و خون سید عباس موسوی آن‌ها را از مرز خارج ساخت، خون عماد مغنیه آن‌ها را از عرصه وجود ان‌شاء‌ا... پاک خواهد کرد.»
سخنان وی امید را در دل همه مسلمانان بیش‌ترکرد و لرزه براندام نحیف اسرائیل جنایتکار انداخت و به دنبال این سخنان، مقام‌های رژیم صهیونیستی وضعیت در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی را فوق‌العاده و حالت آماده‌‌باش اعلام کردند. تا جایی که شبکه خبری المنار، فاش کرد که دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی ترور عماد مغنیه به تمامی سفارت‌ها و کنسول‌گری‌ها و آژانس‌های یهودی وابسته به خود در کلیه کشورها اعلام کرد تا مراقب اقدامات تلافی‌جویانه حزب‌‌ا... باشند. در این ارتباط روزنامه اسرائیلی‌ها‌آرتص نیز اعلام کرد که اجرای این‌گونه ترورها جز افزایش خشم و نفرت مردم جهان هیچ سودی برای اسرائیل نخواهد داشت و اصرار ملت‌ها را برای مقابله با صهیونیست‌ها افزایش خواهد داد.
در پایان ذکر این نکته قابل توجه است که همزمانی این ترور با سالگرد ترور سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب‌ا... می تواند بیانگر این پیام باشد که هم‌چنان‌که ترور رهبران و مسؤولان سابق حزب‌ا... نتوانست از رشد و پویایی جنبش مقاومت اسلامی لبنان جلوگیری کند؛ اگرچه ترور عماد مغنیه ضایعهای بزرگ برای این جنبش محسوب می شود؛ اما نخواهد توانست به جایگاه حزب‌ا... خدشه‌ای هر چند کوچک وارد سازد و روزها و ماه‌های آینده این اشتباه بزرگ استراتژیک اسرائیل را اثبات خواهدکرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/12/7:: 11:0 عصر     |     () نظر