سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به پیشباز آرای گوناگون برود، لغزشگاهها را بشناسد . [امام علی علیه السلام]
وب نوشت‏های موسوی
 
قدرت نمایی هسته‌ای

همزمان با روز بیستم فروردین ماه و در جشن بزرگ و ملی فناوری هسته‌ای، دکتر احمدی نژاد با حضور در تاسیسات هسته‌ای نطنز از آغاز مرحله نصب 6 هزار سانتریفیوژ جدید خبر داد. این خبر به دنبال خبرهای خوش هسته‌ای سال‌های اخیر است که توسط رئیس جمهور کشورمان اعلام می‌شود. ورود ایران به باشگاه دارندگان فناوری هسته ای جهان و دست یابی ایران به فن‌آوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز به عنوان اولین خبر خوش هسته ای بود که رئیس جمهور کشورمان در روز بیستم فروردین سال 85 طی جشنی در مشهد مقدس اعلام کرد و به دنبال آن در اولین سالگرد بزرگداشت روز ملی فن‌آوری هسته ای در جمع مردم شهر نطنز حاضر شد و ورود ایران در زمره کشورهای تولید کننده صنعتی سوخت هسته ای را اعلام کرد؛ امسال نیز در ادامه روند اعلام خبرهای خوش هسته ای ایشان با حضور در تاسیسات هسته ای نطنز با تبریک روز ملی فن‌آوری هسته‌ای به ایرانیان، از ورود ایران به مرحله نصب 6هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته ای نطنز به عنوان نخستین خبرخوش از سلسله اخبار خوش هسته ای، مطرح کرد. دکتر محمود احمدی نژاد پس از بازدید از بخش های مختلف تاسیسات غنی سازی اورانیوم در سایت نطنز سالروز جشن هسته ای به ملت ایران و تمام ملت های آزادی خواه جهان تبریک گفت واظهار داشت: در حقیقت این روز روز مردم ما است که توانستند با استقامت، هم‌دلی و پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی، کشور خود را هسته ای نمایند.
این سخنان رئیس جمهور و به ویژه اعلام نصب 6هزار سانتریفیوژ بازتابی سریع و گسترده در رسانه های خارجی داشت و یک بار دیگر موجب تعجب جهانیان را فراهم کرد و در نخستین واکنش های بین المللی رسمی به اعلام این خبر وزیر امور خارجه آمریکا در واکنشی منفعلانه اعلام کرد که این مسئله باور کردنی نیست. خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه آورده است، کاندولیزا رایس  در جمع خبرنگاران گفت : نمی توانم نصب شش هزار سانتریفیوژ در ایران را باور و یا آن را تایید کنم. ما همیشه با خبرهای متفاوتی درباره برنامه هسته ای ایران مواجه می شویم .
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه بار دیگر همانند ماه‌های گذشته اقدام به تهدید ایران کرد و با ابراز خشم از پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارها و کارشکنی های مستمر غرب به ویژه آمریکا مدعی شد : ایران با این اقدام خود را در خطر انزوای بیشتر و حتی تحریمهای جدید جامعه جهانی قرار داد.
 گوردون جاندرو سخنگوی کاخ سفید نیز با اعلام این مطلب که نمی تواند خبر آغاز نصب شش هزار سانتریفیوژ جدید در ایران را تایید کند، گفت : این مطلب چندان تعجب برانگیز نیست.
 نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به این خبر  واکنش نشان داد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه گریگوری شولتی با انتشار بیانیه ای مدعی شد اعلام خبر نصب 6 هزار سانتریفیوژ در نیروگاه هسته ای نطنز نشان دهنده اراده آشکار ایران برای ادامه دادن به نقض درخواست های شورای امنیت است. شولتی افزود: این خبر نشان از آن دارد که ایران همچنان قصد دارد دستورهای شورای امنیت را نقض کند. وی در عین حال گفت: گفتگو و نه افزایش تنش، بهترین راه برای احترام به قوانین بین المللی و فراهم کردن امنیت منطقه ای است.
در این میان وزیر خارجه فرانسه، ایران را به تشدید احتمالی تحریم ها تهدید کرد. برنار کوشنر در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: « من از آن بیم دارم که اگر پاسخی از ایرانی ها به درخواست های جامعه بین المللی دریافت نکنیم مجبور شویم مسیر مجازات ها را ادامه دهیم».وی افزود: در صورت تداوم این مسئله باید این مجازات ها را تشدید و در عین حال با ایران هم گفتگو کرد.
به هر حال عزم ملت ایران بر این است تا  برای دستیابی به حق مسلم خود تمام مشکلات فراروی خود را تحمل کرده در این مسیر از هرگونه کارشکنی خسته نشود بلکه روند معکوسی را نشان دهد چنان چه روند رو به رشد هسته‌ای کشورمان به خوبی این باور را برای همه نمایان می‌کند که به رغم افزایش موارد تحریمی علیه کشورمان، سرعت غنی سازی اورانیوم رو به افزایش است و اتفاقاً همین تحریم ها نه تنها از سرعت پیشرفت ما نمی‌کاهد؛ بلکه عزم ملی ما را تقویت کرده، باعث پیشرفت دو چندان ما می‌شود؛ چنانکه پایگاه اینترنتی رادیو و تلویزیون B92 با انتشار گزارشی در خصوص آخرین تحولات مربوط به فعالیت های هسته ای ایران و به کارگیری سانتریفیوژهای کاملا بومی این مدعی را تائید می‌کندکه به رغم افزایش موارد تحریمی علیه ایران، سرعت غنی سازی اورانیوم رو به افزایش است.
پایگاه اینترنتی موندو نیز در گزارشی خبری - تحلیلی ضمن بررسی آخرین تحولات مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران، اعلام خبر آغاز نصب 6000 سانتریفیوژ در تاسیسات غنی سازی نطنز را نوعی نمایش قدرت هسته ای ایران در برابر تحریم های بی اثر شورای امنیت توصیف کرده است.
آری ایران اسلامی دیگربار ثابت کرد که با وجود سلایق گوناگون یکپارچه و منسجم در برابر دشمن خواهد ایستاد و نه تنها تلاش‌های خصمانه آنان اثری بر عزم ملت ایران ندارد بلکه آن ها متحد تر از همیشه خواهد کرد و پیروزمندانه از آزمون‌های مختلف سربلند بیرون خواهند آمد.
در پایان ضمن تبریک این پیروزی غرورآفرین و شعف انگیز به همه آحاد ملت، از دولت عدالت محور به دلیل پافشاری بر حق مسلم ملت ایران تشکر کرده ؛چراکه با وجود همه فشارها و تحریم ها یک قدم از حق مسلم این ملت کوتاه نیامدند و به همه دنیا ثابت کردند که در جایی که حقوق ملت ایران در میان باشد حاظر به هیچ سازشی نیستند.
و همه باید بدانیم که لازمه حفظ فناوری هسته ای، ایستادگی و مقاومت همه جانبه مردم، مسئولان و دانشمندان کشور است وکوتاه آمدن در بحث انرژی هسته ای خیانت به مردم ایران است. چنان‌که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان سازمان انرژی اتمی و جمعی از دانشمندان، متخصصان و کارشناسان هسته ای در تاریخ ????/??/?? اهمیت دستیابی دانشمندان ایرانی به فناوری برجسته و پیچیده هسته ای را بسیار بالاتر از کشف و استخراج نفت در ایران ارزیابی و با اشاره به جنجال های سیاسی و تبلیغاتی غرب در این خصوص، خاطرنشان کردند: «جمهوری اسلامی ایران زیر بار این فشارها نخواهد رفت و استمرار و روزافزونی این حرکت علمی را از اهداف اساسی و برجسته خود می داند.»


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 87/1/27:: 3:9 عصر     |     () نظر