سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ با غیرت است و هر باغیرتی را دوست دارد و به سبب غیرتش بود که همه کارهای زشت را، چه نهان و چه آشکار، حرام کرده است. [امام صادق علیه السلام]
وب نوشت‏های موسوی
 
اندر لیاقت دولتی ها!

آقای مرعشی در سرمقاله روزنامه کارگزاران با مقاله ای با عنوان آخرین مماشات مجلس هفتم بر دولت نهم تاخته و از دولتی‌ها بهعنوان دولتمردان نالایق یادکرده، نمایندگان مجلس را به خاطر پس گرفتن امضاهای استیضاح وزیر بازرگانی به مماشات و ناتوانی متهم کرده و اعضای شورای نگهبان را نیز به فروختن خود به مدعیان حمایت از اصول و مجریان ناکارآمد و نامطمئن متهم کرده و‌می نویسد: مجلسیان بدانند که دولت‌ها خوب یا بد، دیر یا زود دوره عمرشان به سر‌می آید ولی آنچه که در خاطره ملت باقی‌می ماند دفاع از حق و حقیقت و یا تسلیم شدن در مقابل فشارهای دولتمردان است!

واقعا گفته‌های جناب آقای مرعشی برای‌مان بسیار راهگشا بود چرا که واقعا به خوبی توانست از حقوق تضعیف شده مردم دفاع کند. ما هم در تأیید!؟ و اکمال این گفته‌ها نکاتی را عارض می‌شویم.

1. جناب آقای مرعشی شما درست فرمودید؛ اصلاً این دولتی‌ها لیاقت ندارند! مخصوصا که این‌ها بعد از دوران طلایی 16 ساله ای آمدند که کشور ما در دست همفکران شما بود و ما شاهد پیشرفت و تعالی کشورمان در تمامی عرصه‌ها بودیم مخصوصا این که همفکران شما لایق پست دولتی خود بودند و تماما به فکر مردم و بر همراهی با مردم تاکید داشتند؛ اصلا در آن زمان ما مشکل اقتصادی نداشتیم، گرانی لغتی نامفهوم در بین مردم بود، جوان‌ها از فراوانی کار و اشتغال سردرگم شده بودند و بانک‌ها اصلا اختلاس‌های میلیاردی نداشتند و گرفتن وام‌های بی حد و حساب معنی و مفهومی نداشت تا خدای ناکرده تورم چند رقمی شود و اقتصادی در دست تعدادی خاص نبود و در یک جمله تمام دولت و دولتیان در تمام روز به فکر مردم بودند و جز آن کار و فکر دیگری نداشتند!!

2. جناب آقای مرعشی از ظلم! شورای نگهبان به حق شما و مردم چه بگوییم که اگر در جایگاه رفیع نگاهبانی از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بودند و تمام افرادی که برای انتخابات وارد صحنه شده بودند را تأیید صلاحیت‌می کردند، دیگر کسی به این اصولگراهای به قول شما مجریان ناکارآمد و نامطمئن رای نمیداد و کشور بازهم به دست شما کاردان‌های مطمئن‌ میرسید! البته از حافظه ما انتخابات مجلس ششم که در فضایی آرام و بدونه تقلب و... که توسط مجریان حق طلب آن زمان اجرا شد هم پاک نخواهد شد!

3. جمله آخرتان که خیلی درست است که دولت‌ها خوب یا بد، دیر یا زود دوره عمرشان به سر‌می آید ولی آنچه که در خاطره ملت باقی‌می ماند دفاع از حق و حقیقت و یا تسلیم شدن در مقابل فشارهای دولتمردان است؛ همانطور که شما و همفکران‌تان الحق به وظیفه خود عمل کردید و کافی بود که فقط چند سال دیگر مردم به شما اعتماد‌می کردند و تمام مشکلات ما حل‌می شد!!لات ما حل‌می شد!

محمد حسین بدر هفته نامه پرتو


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 87/3/8:: 10:52 عصر     |     () نظر
 
حقوق بشر امریکایی

با اعلامیه جهانی حقوق بشر در دهم دسامبر 1948م که با چهل‌وهشت رای موافق و هشت رای ممتنع در مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد به تصویب رسید، شامل 30 ماده‌ است که به تشریح دیدگاه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر می‌پردازد و از همان ابتدای شکل‌گیری مقدمات آن، مناقشات مهمی را برانگیخت و تفاوت‌های بنیادی فراوانی را در ارزش‌ها و فرهنگ‌های ملل آشکار ساخت.

از جمله مفاد این اعلامیه می‌توان به حق حیات، ممنوعیت شکنجه، حق برخورداری از آزادی و امنیت و حق برخورداری از محاکمه منصفانه اشاره کرد.

در این میان، امریکا که خود را بزرگ‌ترین مدافع حقوق بشر اعلام و مرتبا دیگر کشورها را به نقض این اعلامیه متهم می‌کند، بزرگ‌ترین ناقض مفاد آن محسوب می‌شود؛ تا آن‌جا که حقوق بشر امریکایی تداعی کننده تصاویر زندان ابوغریب در عراق، زندان پایگاه نیروی دریایی امریکا در کوبا موسوم به زندان گوانتانامو، بگرام در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان عراقی توسط نیروهای اشغال‌گر امریکایی و قتل عام مردم بی‌گناه فلسطین توسط اسرائیل و حمایت‌های بی‌دریغ امریکا از این رژیم غاصب شده است و این امر باعث تنفر و محکومیت گسترده افکار عمومی‌مردم دنیا از واشنگتن شده است.

امریکا در سالیان گذشته بدون توجه به کنوانسیون‌های بین المللی دست به اقداماتی زده که باعث شده حقوق بشر در داخل و خارج از مرزهای این کشور نادیده گرفته شود. این کشور با دستمایه قرار دادن شعار حقوق بشر هر جا که اراده می‌کند وارد شده، بدترین جنایات را علیه بشریت به ثبت می‌رساند که در ادامه به برخی از مصادیق این مسأله اشاره می‌شود.

بعد خارجی امریکا

از سال 2001 دولت «جرج بوش» مجوز استفاده از روش‌های بازجویی را که بنابر گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه امریکا «شکنجه» محسوب می‌شود، صادر کرد. همچنین افراد دستگیر شده که معروف به «ارواح» بودند، تحت هیچ نوع نظارتی و از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ قرار نمیگرفتند.

بررسی‌های دیده بان حقوق بشر درباره شکنجهگری امریکا در عراق، افغانستان و گوانتانامو، نشان می‌دهد که دست‌کم 600 نظامی‌و غیرنظامی‌امریکایی در مواردی از بدرفتاری یا قتل زندانیان دست داشتند؛ بنابر گزارش رسانه‌های خارجی، در چند سال گذشته در زندان‌های نیروهای امریکایی در افغانستان، بازجویان انواع وسایل شکنجه جهت گرفتن اقرار از زندانیان افغان را مورد استفاده قرار داده و موجب مرگ تعدادی از آن‌ها شدند.که نخستین بار به وسیله عکسهای یادگاری نظامیان این کشور که با قربانیان شکنجه در زندان ابوغریب بغداد در سال 2004 فاش شد. در آن زمان، نظامیان شکنجهگر امریکایی اعلام کردند در چارچوب دستورات مقامات نظامی‌و سازمان جاسوسی امریکا برای گرفتن اعتراف، مردان، جوانان و حتی زنان عراقی را تحت انواع شکنجه های جسمی و جنسی قرار داده‌اند. از میان 94 مورد سوء استفاده جنسی که توسط دفتر بازرسی کل ارتش امریکا در عراق مورد تایید قرار گرفته، 39 نفر کشته شدند که قتل 20 نفر آن‌ها ثبت شده است. همچنین حداقل تعداد 107 کودک در هفت زندان و از جمله زندان ابوغریب در حبس به سر می برند که تعدادی از این کودکان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته و حتی به دختربچه ها نیز تجاوز شده است. با وجود برکناری چند ژنرال امریکایی در عراق و از جمله یک نظامی زن که کاربرد شکنجه ها در زیر مجموعه وی در زندان ابوغریب صورت گرفته بود، دولت امریکا حاضر به پاسخگویی نشد.

“آنتونیو گوترس” کمیسر پناهندگان سازمان ملل نیز اعتقاد دارد که برنامه “جنگ با تروریسم” به رهبری امریکا، عامل اصلی تشدید آوارگی و موج مهاجرت در سطح جهان شده است. همچنین “کورت جورینگ” از سازمان عفو بین الملل گفته است: دولت امریکا نه تنها در اقدام برای ریشه کن کردن شکنجه کوتاهی و قصور می‌کند بلکه عملا در حال ایجاد شرایطی است که شکنجه و سایر بدرفتاری ها افزایش یابد.

ایی اعلام کردند در چارچوب دستورات مقامات نظامی‌و سازمان جاسوسی امریکا برای گرفتن اعتراف، مردان، جوانان و حتی زنان عراقی را تحت انواع شکنجه های جسمی و جنسی قرار داده‌اند. از میان 94 مورد سوء استفاده جنسی که توسط دفتر بازرسی کل ارتش امریکا در عراق مورد تایید قرار گرفته، 39 نفر کشته شدند که قتل 20 نفر آن‌ها ثبت شده است. همچنین حداقل تعداد 107 کودک در هفت زندان و از جمله زندان ابوغریب در حبس به سر می برند که تعدادی از این کودکان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته و حتی به دختربچه ها نیز تجاوز شده است. با وجود برکناری چند ژنرال امریکایی در عراق و از جمله یک نظامی زن که کاربرد شکنجه ها در زیر مجموعه وی در زندان ابوغریب صورت گرفته بود، دولت امریکا حاضر به پاسخگویی نشد.

“آنتونیو گوترس” کمیسر پناهندگان سازمان ملل نیز اعتقاد دارد که برنامه “جنگ با تروریسم” به رهبری امریکا، عامل اصلی تشدید آوارگی و موج مهاجرت در سطح جهان شده است. همچنین “کورت جورینگ” از سازمان عفو بین الملل گفته است: دولت امریکا نه تنها در اقدام برای ریشه کن کردن شکنجه کوتاهی و قصور می‌کند بلکه عملا در حال ایجاد شرایطی است که شکنجه و سایر بدرفتاری ها افزایش یابد.

بعد داخلی امریکاادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 87/2/14:: 6:0 عصر     |     () نظر
 
ترویج نکنیم عقاید بیگانگان

روزنامه آفتاب یزد در خبر مربوط به آغاز نصب 6 هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هستهای نطنز، در خواست اشتاین مایر برای همکاری ایران با جامعه بین المللی را مطرح کرده و آورده است فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز در ادامه واکنش‌ها به این خبر، از ایران خواست با جامعه بین المللی همکاری کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اشتاین مایر در بیانیه‌ای اظهار داشت: بیانیه رئیس جمهور ایران شدیدا من را نگران میکند. وی تأکید کرد که تنها یک رفتار مساعد و همکارانه از سوی ایران میتواند مسیر مذاکرات را باز کند. وی همچنین از ایران خواست نگرانی جامعه بین المللی را جدی بگیرد و سرانجام غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق در آورد!

در جواب این خواسته آقای اشتاین مایر شایسته بود مسؤولان روزنامه آفتاب یزد به مطالب ذیل توجه داشته و به آن اشاره میکردند:

الف. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه‌های یزد در 13/10/86 با اشاره به شادمانی و خرسندی عمیق ملت ایران از پیشرفت‌های عظیم هستهای فرمودند: پیشرفتها مایه تقویت اعتماد به نفس ملی است؛ اما بعضی افراد، نظام و دولت را برای همین پیشرفتها به چالش میکشند و خواسته یا ناخواسته برای تضعیف اعتماد به نفس ملی تلاش میکنند که ملت باید مراقب این گونه رخنهها باشد.

حضرت آیت ا... خامنهای با اشاره به فرآیند عقب نشینی در برابر خواست‌های هستهای دشمن درچند سال قبل افزودند: البته این فرآیند به ملت ایران و افکار عمومی جهان نشان داد که وعده‌های غرب توخالی است؛ چرا که تعلیق موقت و داوطلبانه ایران ، با سوءاستفاده دشمنان در حال تبدیل شدن به حذف فعالیت‌های هستهای در کشور بود که بنده همان موقع تاکید کردم اگر روند مطالبه پی در پی طرف‌های هستهای ادامه یابد وارد میدان میشوم که این کار انجام و روند توقف فعالیت‌های هستهای به روند پیشرفت هستهای تبدیل شد.

ب. ایران در 3 سال گذشته رفتارهای مساعد و اعتماد برانگیزی داشته و حال نوبت غربی‌ها است تا اعتمادسازی و حسن نیت خود را در قبال تهران نشان دهند. در ادامه به بعضی از عکس العمل‌های آن‌ها در قبال مساعدت ایران (به بیان جواد وعیدی معاون بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی که یکشنبه 25 فروردین در جمع دانشجویان علم ‌و صنعت مطرح شده) اشاره میکنیم:

1.در دولت‌ قبلی معاهده سعدآباد را نشانه اعتمادسازی ما دانستند اما در مقابل اقدامات اعتمادساز ما تنها عکس‌العمل آن‌ها این بود که ایران را جزو محور شرارت قرار دادند.

2. غربی‌ها یک روز می‌گفتند شما ابهامات گذشته را حل کنید پرونده‌ هسته‌ای شما پایان می‌یابد؛ اما هر روز موضوع جدیدی را مطرح می‌کردند. ما در آژانس یک مدالیته و طرح کاری برای حل همین موضوعات گذشته پیشنهاد کردیم تا این مسائل باقی مانده را حل ‌و فصل کنیم، اما در شرایطی که ما نشان دادیم اراده به اعتمادسازی داریم آنها مدام بحث تحریم و قطعنامه شورای امنیت را مطرح کردند.

3. در اجلاس ماه مارس آژانس صبح در وین آقای البرادعی گزارشی از فعالیت ایران ارائه داد و اعلام کرد مسائل میان ایران و آژانس حل شده است؛ اما عصر آن روز در نیویورک اتفاق دیگری افتاد و برای ایران قطعنامه‌ صادر کردند.

4. ما شش موضوع باقی مانده را براساس توافقنامه با آژانس پاسخ دادیم ، اما آنها جواب این حسن نیت را با صدور قطعنامه دادند.

5. مشکل آنها این است که ما هر موقع قدمی برای حل موضوع برمی‌داریم تفسیر آنها این است که ایران عقب‌نشینی کرده و تلاش‌های ما برای اعتمادسازی را ناشی از ضعف ما می‌دانند. این قاعده باید شکسته شود. در هر مرحله‌ای ما هر ابتکاری داشته باشیم آنها نه تنها استقبال نمی‌کنند بلکه می‌گویند فشارهای غرب باعث عقب‌نشینی ما شده‌ است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 87/2/14:: 5:59 عصر     |     () نظر
 
افاضات فرانک والتر و نصیحت به ایران

روز یکشنبه،25 فروردین،1387 روزنامه آفتاب یزد در طی خبر آغاز نصب 6 هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته ای نطنز خواست اشتاین مایر برای همکاری ایران با جامعه بین المللی را مطرح کرده،آورده است     فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز در ادامه واکنش‌ها به این خبر، از ایران خواست با جامعه بین المللی همکاری کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، اشتاین مایر در بیانیه‌ای اظهار داشت: بیانیه رئیس جمهور ایران شدیدا من را نگران می کند. وی تاکید کرد که تنها یک رفتار مساعد و همکارانه از سوی ایران می تواند مسیر مذاکرات را باز کند. وی همچنین از ایران خواست نگرانی جامعه بین المللی را جدی بگیرد و سرانجام غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق در آورد!
در جواب این خواسته آقای اشتاین مایر بایسته بود مسئولین روزنامه آفتاب به مطالب ذیل عنایت داشته و اشاره‌ای می کردند
الف: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه‌های یزد با اشاره به شادمانی و خرسندی عمیق ملت ایران از پیشرفت‌ای عظیم هسته ای فرمودند: پیشرفتها مایه تقویت اعتماد به نفس ملی است اما بعضی افراد، نظام و دولت را برای همین پیشرفتها به چالش می کشند و خواسته یا ناخواسته برای تضعیف اعتماد به نفس ملی تلاش می کنند که ملت باید مراقب اینگونه رخنه ها باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به فرایند عقب نشینی در برابر خواستهای هسته ای دشمن درچند سال قبل افزودند: البته این فرایند به ملت ایران و افکار عمومی جهان نشان داد که وعده های غرب توخالی است چرا که تعلیق موقت و داوطلبانه ایران ، با سوءاستفاده دشمنان در حال تبدیل شدن به حذف فعالیتهای هسته ای در کشور بود که بنده همان موقع تأکید کردم اگر روند مطالبه پی در پی طرفهای هسته ای ادامه یابد وارد میدان می شوم که این کار انجام و روند توقف فعالیتهای هسته ای به روند پیشرفت هسته ای تبدیل شد.
ب. در طی 3 سال گذشته رفتارهای مساعد و همکارانه از سوی ایران انجام شده  و با گذشت بیش از 3 سال از اعتمادسازی از طرف ایران حال نوبت اعتمادسازی غربی‌هاست تا حسن نیت خود را در قبال ایران نشان دهند و کافی است
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 87/1/27:: 3:14 عصر     |     () نظر
 
قدرت نمایی هسته‌ای

همزمان با روز بیستم فروردین ماه و در جشن بزرگ و ملی فناوری هسته‌ای، دکتر احمدی نژاد با حضور در تاسیسات هسته‌ای نطنز از آغاز مرحله نصب 6 هزار سانتریفیوژ جدید خبر داد. این خبر به دنبال خبرهای خوش هسته‌ای سال‌های اخیر است که توسط رئیس جمهور کشورمان اعلام می‌شود. ورود ایران به باشگاه دارندگان فناوری هسته ای جهان و دست یابی ایران به فن‌آوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز به عنوان اولین خبر خوش هسته ای بود که رئیس جمهور کشورمان در روز بیستم فروردین سال 85 طی جشنی در مشهد مقدس اعلام کرد و به دنبال آن در اولین سالگرد بزرگداشت روز ملی فن‌آوری هسته ای در جمع مردم شهر نطنز حاضر شد و ورود ایران در زمره کشورهای تولید کننده صنعتی سوخت هسته ای را اعلام کرد؛ امسال نیز در ادامه روند اعلام خبرهای خوش هسته ای ایشان با حضور در تاسیسات هسته ای نطنز با تبریک روز ملی فن‌آوری هسته‌ای به ایرانیان، از ورود ایران به مرحله نصب 6هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته ای نطنز به عنوان نخستین ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 87/1/27:: 3:9 عصر     |     () نظر
 
تحولات هسته ای سال 86

سال 86 با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید مقام معظم رهبری در ارزیابی خود درباره این سال ؛ در بخشی از پیام نوروزی خود، سال 86 را سالی مهم، پرحادثه و عزت آفرین برای ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: در آغاز سال 86، ماجرای دستگیری ملوان‌های متجاوز بیگانه و سپس عفو و آزادی آنان، چهره‌ای مقتدر و در عین حال بردبار و پرگذشت از ملت ایران به جهانیان ارائه کرد و در پایان این سال نیز حضور پرشکوه و با عظمت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر چهره پرصلابت و همراه با اقتدار ملت ایران و عزم جدی آنان برای درست اداره کردن کشور را نشان داد.
مسؤولان کشورمان در مسأله هسته‌ای در سالی که گذشت با پاسخگویی در ابعاد مختلف فنی و حقوقی کوشیدند تا هرگونه بهانه را از دست امریکا و برخی از هم پیمانانش گرفته، راه را برای پیشرفت این فناوری بسیار مهم هموار نمایند.
یکی از مهم‌ترین اقدامات کشورمان در این سال به‌منظور شفاف سازی و اعتمادسازی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان،
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 87/1/27:: 3:7 عصر     |     () نظر